XIII. eLearning Fórum

Az eLearning megújulása, minőségbiztosítása

XIII. eLearning Fórum

2012. november 16. (péntek)
SZÁMALK - 1119 Budapest, Mérnök utca 39.

PROGRAM

 

Plenáris ülés

2012. november 16. (péntek, délelőtt)
9.30-10.00 Regisztráció
10.00-10.05

A házigazda köszöntője: Dr. Zárda Sarolta
- Gábor Dénes Főiskola

10.05-10.15 Az ágazati párbeszéd szerepe az új munkavállaló készségek fejlesztésében, az eLearning terjesztésében
Előadó: Dr. Mlinarics József (Információtechnológia, Kommunikáció Párbeszéd Bizottság)
10.15-11.00

Az eLearning minőségbiztosításának jelene, jövője

Panel résztvevők:

Ráthgéber Judit - Neting Informatikai Kft.
Dr. Hadházy Tibor – Digitális Taneszköz Minősitő Bizottság (DTMB)
Dőri Tibor (EuroContatct Business School) – E-Xelence
Dr. Kokovay Ágnes (Semmelweis Egyetem - eLearning és Digitális Tartalomfejlesztő Központ)

Moderátorok:
Dr. Kaszai Pál, Papp Gyula
11.00-11.45

Az eLearning környezet megújulása

Felvezető előadás: Dr. Baracskai Zoltán 

Panel résztvevők: Merényi Ádám, Gulyás István, Dr. Kaszai Pál

Moderátorok:
Dr. Simonics István, Márkus Zsolt László 

11.45-12.10

Társadalmi igények, esélyteremtés = eLearning !? 

Előadó: Köpeczi Bócz Tamás (Budapesti Corvinus Egyetem – Türr István Képző és Kutató Intézet)
12.10-12.30

Hutter Ottó díj átadása

Dr. Simonics István, Mlinarics József

12.30-13.30 Ebédszünet

 

Szekció ülések

2012. november 16. (péntek, délután)
13.30-15.00

S1
eLearning minőségbiztosítása

A szekció célja, hogy a konferencia kiemelt témaköréhez kapcsolódóan, a plenáris előadással és kerekasztal beszélgetéssel összhangban feltérképezze és bemutassa az eLearning taneszközök és kurzusok speciális minőségbiztosítási kritériumrendszerét.

A szekcióban előadásokat tervezünk a közoktatás, felsőoktatás, szakképzés, felnőttképzés eLearning tananyag-, és kurzusfejlesztés, továbbá az elektronikus tanulásmenedzselés minőségbiztosítási jó gyakorlatával kapcsolatban.

Előadók:

Dr. Szász Gábor - Dr. Komáromi László:

Az internetes távoktatás minőségbiztosítása

Molnár György: „E-tananyagok minőségbiztosítási folyamata egy tananyagfejlesztés tükrében”

Buda András:

IKT eszközök minőségi követelményei – módszertani szemszögből

Jókai Erika:

Elektronikus tanulási környezetek használhatósága és hozzáférhetősége

Vágvölgyi Csaba:

Tanulásirányítás és a tanulói teljesítmények követése a Moodle 2-ben

Szekciószervezők:
Dr. habil Forgó Sándor,
Komáromi László

S2
eLearning környezet megújulása I.

A tanítási-tanulási folyamat elektronikus környezetekkel történő támogatásának újszerű megoldása a virtuális 3D oktatási környezetek felhasználása. A tartalom központúsággal szemben a virtuális környezetek a tanulói tevékenységet helyezik a középpontba, illetve hatékony eszközei lehetnek a folyamatszabályozásnak és az értékelésnek. A szabadon formálható tér számos olyan oktatási szituációban felhasználható, amelyeket online rendszerekkel nem lehet hatékonyan megoldani. A virtuális környezetek jól integrálhatók valós oktatási környezetekkel és online rendszerekkel is. Oktatási felhasználásukra a nemzetközi jó gyakorlatok mellett már néhány hazai kutatási-fejlesztési projekt eredményei között is láthatunk példát.

Előadók:

Ollé János (ELTE PPK) Virtuális oktatási környezet és tevékenység központúság.


Habók Lilla (ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola): Online, offline, virtuális közösségek tanulási környezete.


Czirfusz Dóra (ELTE PPK pedagógia szakos hallgató): Online közösségi portál mint tanulási környezet.


Papp-Danka Adrienn (EDUTUS Főiskola vezető, oktatáskutató): Változatlan tanulásmódszertan az új tanulási környezetekben.

Szekciószervezők:
Dr. Simonics István
Ollé János

15.00-15.30 Kávészünet
15.30-17.00

S3
Best practice
eLearning alkalmazások

Tanulás / Oktatás  kategória

Varga Tamás
Eszterházy Károly Főiskola, Nemzeti Tankönyvkiadó, Szinva Net Kft.: A Nemzeti Tankönyvkiadó interaktív tankönyvcsaládja 8. osztályosoknak iBooks formátumban


Bori Réka
Balázs-Diák Kft: i-Touch interaktív tankönyv


Fekete Zsombor
level up Produkció:
Beshortolt ábrándok

Mobiltartalom, oktatás alkategória:

Mata Júlia, Veres Miklós (PIM - MOME - MTA SZTAKI):

Ottlik nyomában - Interaktív irodalmi séta

Veres Miklós (MTA SZTAKI):
Többplatformú (web és mobil) angol tananyag kezdők számára


Tímár Miklós
Nemzeti Tankönyvkiadó Zrt.: Mobilkvíz
 

Szekciószervező:
Dr. Kaszai Pál

S4
eLearning környezet megújulása II.

Az eLearning környezetek megújulását is magával hozta a mindennapi életbe is bekerülő modern kommunikációs eszközök (okostelefonok, tabletek) robbanásszerű elterjedése. Erre a kihívásra kínálnak megoldást a többplatformú tartalmak vagy platform specifikus tartalompublikáló rendszerek.

Előadók:

Vágvölgyi Csaba
Plágium és eLearning – problémák és megoldások a Moodle 2-ben.

Érsek Attila (SDA Kft.; ELMS Zrt.):
E-learning a felhőben.

Papp Gyula
Tananyag tárházak a Moodle 2-ben – Hogyan szervezzük ki tartalmainkat?

Nagy Zoltán
Mashup tartalom

Bárd Edit (Duna Múzeum)
Múzeumpedagógia okostelefonnal, Virtuális séta QR kódokkal a Duna múzeumban.

http://test.guideathand.com/Esztergom/GAtH_Esztergom.mp4

Szekciószervezők:
Márkus Zsolt László
Papp Gyula

Támogató:

Információtechnológia, Kommunikáció Párbeszéd Bizottság
Microsoft
Cisco
Nemzeti Tankönyvkiadó

Szakmai közreműködők:
Informatikai Érdekegyeztető Fórum
Informatikai Vállalkozások Szövetsége
Neumann János Számítógép-tudományi Társaság
Szervezők:
Gábor Dénes Főiskola
Magyar Távoktatási Alapítvány
Magyar Tartalomipari Szövetség (MATISZ)
Magyar Tudományos Akadémia Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézet (MTA SZTAKI)
SZÁMALK Oktatási és Informatikai Zrt.
Számalk Szakközépiskola

A konferencián való részvétel, regisztráció mellett díjmentes!

© 2002-2011 - MTA SZTAKI